De familie Wang heeft een hotel in Amsterdam en wil uitbreiden met de exploitatie van een hotel op de Nieuwe Binnenweg 171 in Rotterdam.
De Nieuwe Binnenweg is een bruisende creatieve straat met leuke winkeltjes, kroegjes en restaurants en het heeft een gunstige ligging ten opzichte van de topmusea in Rotterdam.
De vraag is hoe het nieuwe hotel zo gepositioneerd kan worden dat het daadwerkelijk een meerwaarde biedt aan gasten, ondernemer en stakeholders.
De aanpak
Aan de hand van een SWOT-analyse bespreken we in doelgroep sessies verschillende issues en brengen deze in kaart; service, gastbeleving, kamer grootte, de buurt, maar ook trends, vrijheid, het concept, de locatie en de beleving. Op basis van deze analyses en een omgevingsanalyse formuleren we vervolgens de DNA en de nieuwe naam van het hotel.
Vanuit creatieve directie begeleiden en faciliteren we de doorvertaling naar architectuur, interieur, huisstijl, website, signing en fotografie.
Het resultaat
Een brandstory waarmee de eigenaar het hotel sterk en onderscheidend kan positioneren als efficiënt en comfortabel micro-hotel midden in de stad voor een lokale beleving; een compact hotel met kenmerken als ‘het huis van een bevriend ontwerper’, ‘de vrijheid van een appartement’, ‘comfortabel als een hotel’ en ‘authenticiteit met een lokale beleving’.
171 Urban Design Hotel, where you feel the rhythm of the street
Projectteam: samen met Claire Droppert (huisstijl en fotografie), Horeca Webservice (website) en Bianca Roemaat (tekst)